أحمد فلوكس يوجهه رسالة للصحفيين بعد تجاوزهم في جنازة دلال عبد العزيز :” أنتوا عارفين أساميكم ايه في القرأن”

أحمد فلوكس يوجهه رسالة للصحفيين بعد تجاوزهم في جنازة دلال عبد العزيز :” أنتوا عارفين أساميكم ايه في القرأن”

 

 

 

كتبت:مروةصلاح

 

أعرب الفنان ” أحمد فلوكس” عن غضبه من بعد المواقع والصحفيين بعد تجاوزهم في جنازة الفنانة الراحلة “دلال عبدالعزيز”، وما قاموا به من تصوير بعض المشاهد الخاصة بالجنازة.

 

 

ومن ضمن هذه المشاهد هو تصويرهم للسيدات أثناء قيامهم بصلاة الجنازة على المغفور لها ، وكتب عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الإجتماعي ” الفيسبوك”.

 

 

قائلٱ: ” انتوا عارفين اساميكم آية في القرآن والكتب السماوية ، لو احنا بقينا شعب بعيد عن اصولنا و معتقدات القديمة المحترمه فا السبب الحقيقي انتو ..انتو الي فشخت الواقع ….. ولا الدين و المجتمع و الأصول و المبادئ و القيم المصرية بقت موجوده بسببكم انتم “.

 

 

كما أضاف :” عارفين الصعيد ليه يحتفظ بعاداته وقيمه لانو بعيد عن ارفكم ..انتم ايه .. مش بس في تصوير جنازات والدفن ، لا في كله من مانشيتات كلها غلط و كلها تدمير لأخلاقيات و كله علشان الترند ( اساس الفتنة بإذن الله )

 

 

كما وجه سؤاله قائلٱ: ” ممكن إجابة ايه الحكمة في ان اصور ستات وهي بتصلي يعنى ربنا خلي الستات تصلي في حته و الرجاله في حته تانيه علشان حرمه النساء و انتم يا عديمي الأخلاق و الدين بتصورها و تنزلوها اييييه مثلا اليوم السابع هيطلع ترند و الا هيبقي السبق في انى محترمتش حرمة الستات و هي تصلي “.

 

 

 

وتابع قائلٱ: ” يا استاذ يا رئيس التحرير و الصحفيين و المصورين انتو عارفين اساميكم آية في القرآن وفي الكتب السماوية ، طب انتو عارفين ربنا واصفكم بايه … و كلامي مش موجهه ليوم سابع و لا علشان الجنازات القذارة الا اخلاقيه اللي بتحدث فيها و لا يحترم فيها حرمت ميت و لا حرمه اهله و لا نفسيتهم ولا اي حاجه ، وكله باسم السلطة الرابعة و السلطة الزفت …. سلطة ايه يا عالم يا كفره اللي معاكم و تديكم الحق انكم تعملوا كده”.

 

 

 

واختتم كلماته قائلٱ: ” اتقوا الله لأنكم أصبحت أسوأ من الكفار على المسلمين و على الشعوب كلها ، الخلاصه انتم ليس إلا بشر عايشين من فضايح الناس و ظلمهم و مشاكلهم و نجوميتهم و أعمالهم و انجازاتهم و اخفاقاتهم و مشاريعهم و سعادتهم و حزنهم و حياتهم ولكن انتم لا شي نافع .. ربنا يصلح حالكم”.

 

والجدير بالذكر أن الفنانة الراحلة ” دلال عبدالعزيز” رحلت عن عالمنا أمس بعد صراع مع مرض كورونا أستمر لمدة ٣ أشهر، عن عمر يناهز ال 60.

قد يعجبك ايضآ
اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.