أحمد كشك عن عصام عمر : فرحان بصديقي وعشرة عمري على بطولة مسلسل بالطو

أحمد كشك عن عصام عمر : فرحان بصديقي وعشرة عمري على بطولة مسلسل بالطو

كتبت : نجلاء علاء الدين✍️

أعرب النجم أحمد كشك عن سعادته البالغة برفيقه عصام عمر الذي قدم دور البطولة في مسلسل “بالطو” عبر منصة شاهد الإلكترونية، وتم عرض أولى حلقات العمل يوم الأربعاء الماضي الموافق 8 من شهر نوفمبر الجاري.

ونشر كشك صورة عصام عمر عبر صفحته الرسمية على موقع “فيسبوك” ومعا البوستر الرسمي من العمل، وتفاعل معها عدد كبير من المتابعين.

وعلق عليه قائلا : “عصام عمر مسلسل بالطو البطل صاحبي عصام مش واحد جه من الشارع عشان يمثل، عصام مش شخص مش عارف يعمل ايه في حياته فقرر يدخل مجال التمثيل، لا، عصام اتولد عشان يبقى ممثل وبس.. عشق الفن واتعلمه ودراسة، ساب بيته وأهله في اسكندرية وعاش في القاهرة أيام وسنين ورحلة كبيرة لسه بتبدأ بقدر أحلامه وطموحاته ( هو اكيد هيحكي في يوم عن صعوبة الرحلة دي ) بس انا شاهد عليها يوم يوم ولحظة لحظة..  لحظات نجاح ولحظات اخفاق بس عمره ماساب اليأس يتسلل لنفسه .. من أول لحظة وهو مصدق نفسه و مؤمن بموهبته اوي.. عنده طاقة آمل، وقوة رفض غريبة وعجيبة “.

وتابع كشك قائلا : “النهاردة بقى على منصة WATCH IT هتبدأ أولى حلقات مسلسل ( بالطو ) اللي هو بطولة مين ؟ ايوا بطولة عصام عمر”.

أحمد كشك عن عصام عمر : فرحان بصديقي وعشرة عمري على بطولة مسلسل بالطو
أحمد كشك عن عصام عمر : فرحان بصديقي وعشرة عمري على بطولة مسلسل بالطو

ثم أضاف : “انا مهما اتكلمت عن مشاعري وعن اللي جوايا مش هقدر اعبر او اوصف فرحتي بعصام.. انا مش بس فرحان بصديقي وأخويا وعشرة اصعب واجمل اللحظات لا أنا كمان فرحان بنجاح إنسان يستحق النجاح بمجهوده وعزيمته وقبل كل شىء فضل ربنا (بالطو) عن رواية (بالطو وفانلة وتاب) للكاتب “احمد عاطف فياض” والمخرج ” عمر المهندس” مبروك يا اخي”.

*شخصية عصام عمر في مسلسل “بالطو”

سوف يقدم عصام عمر شخصية حقيقية وهي شخصية الكاتب أحمد عاطف فياض، ويناقش المسلسل مشاكل التمريض بشكل كوميدي إجتماعي.

*طاقم عمل مسلسل “بالطو”

الجدير بالذكر أن مسلسل “بالطو” يشارك فيه كل من عصام عمر، عارفة عبد الرسول، محمود البزاوي، محمد محمود، محمود خالد، ويعتمد هذا العمل على ظهور مجموعة من ضيوف الشرف منهم سامي مغاوري و محمد لطفي، والعمل من تأليف أحمد عاطف فياض، ومن إخراج عمر المهندس.

قد يعجبك ايضآ
اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.