سمية الخشاب تشارك جمهورها و تجيب على بعض اسئلة متابعيها 

سمية الخشاب تشارك جمهورها و تجيب على بعض اسئلة متابعيها 

 

كتب : عمر أيمن

 

منحت سمية الخشاب  فرصة لجمهورها عبر تطبيق التواصل الاجتماعي ” تويتر” بسؤالها بعض الاسئلة و هي الاخري تجيب عنها ، و وسط ضجة الاسئلة هذة كان هناك سؤال « كيفيه اختيار شريك الحياه ؟ ». 

 

و وجهت احد متابعي الفنانه سؤالا لها قائله « ازاي اختار شريك حياه يفنانه … الدنيا بقت لبش »،لترد سمية : « يكون مقطوع من شجرة علشان حيزبونات عيلته ميخربوش عليكي ». 

 

و وضعت الفنانه منشورا يوضح مواصفات شريك حياتها اللتي تريده ، و تابعت قائله :«يكون غني علشان مش طالبة قشفرة كفاية اللى هتشوفيه معاه ويكون بيغسل سنانه وبيقص ضوافره ومبيعملش تيك توكس علشان ميفرجش عليكي خلق الله».

 

أما عن أخر نصيحة قدمتها الفنانة المعروفة: «في أول date تسأليه هل لبس البنت بيحدد أخلاقها لو قال اه تلبسيه الطبق فى وشه وتمشي».

 

و تم توجيهه سؤال اخر لها من قبل متابع لها « الفنانه عملت موڤ اون ازاي » 

لترد الفنانه: « ربنا أنقذني » و تقول «لا الموف أون كان سهل وكل شوية اكتشف انه ربنا أنقذني وله حكمة فى كل حاجة».

 

وعبرت الفنانة منذ فترة عن غضبها من السخرية من استئصال طحالها، وعلقت قائلة: «“أنا فقدت طحالي وفي ناس بتطلع كوميك وتهزر ودي حاجات لا تصح، ولازم الناس تحترم مشاعر الناس ومينفعش نهزر على كل حاجة والدنيا دواره وكله سلف ودين، وده لعب على مصائب ومشاكل الناس وأوجاع الناس،» و قالت ساخره : “أنا بطلت اتوجع وبقى دمي خفيف بعد ما فقدت طحالي وبقيت فرفوشه”.

 

كما وتستعد سمية الخشاب لعدد من المشروعات الفنية المقبلة، والتى تصدرت قائمة أولوياتها بها، مشروعها كمطربة الذي تعرض لعراقيل عديدة، أكدت أن سببها عدم قدرتها على الاستمرارية والجمع بين نشاطها كممثلة ومطربة فى آن واحد.

 

حيث قد طرحت مؤخرا ديو بينها و بين المغني الشعبي “عمر كمال” بعنوان «اوعدك» و الذي حقق نجاح باهر علي مواقع التواصل الاجتماعي.

 

قد يعجبك ايضآ
اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.