فيروس كورونا كان سبب في اكتشاف الحقيقة كاملة في حياة مي كساب وتحذف منشوراتها من حسابها الشخصي

فيروس كورونا كان سبب في اكتشاف الحقيقة كاملة في حياة مي كساب وتحذف منشوراتها من حسابها الشخصي

 

كتبت: آية رجب

منذ أسبوعين أعلنت الفنانة “مي كساب” إصابتها بفيروس كورونا.

خضعت الفنانة “مي الكساب” لفترة من العزل بمنزلها بغرفه خاصه بها، دون الأختلاط بأبناءها وزوجها.

في رد فعل غريب ما بعد أزمة الكورونا للفنانة “مي كساب” وفور عودتها من العزل مع أول منشور تشاركه مع متابعيها عبر حسابتها الشخصية علي مواقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك، إنستجرام”، تحذف عدد كبير من منشوراتها وتترك قله قليلة منها.

نشرت الفنانة “مي كساب” صوره لها من بوستر مسلسل “زي القمر” حكاية “عقبال عوضك” التي حققت نجاح باهر في فترة عرضها، ووصفت “مي كساب” المسلسل بأنه العوض لها.

كان للفنانة “مي كساب” منشورًا كبيرًا عبر حسابتها الشخصية علي مواقع التواصل الاجتماعي، وقد وصفته بالفضفضه.

كتبت “الكام يوم اللي فاتو كانو أطول مده أقعدها لوحدي في حياتي وبأعترف شفت الحقيقه الكامله حقيقه نفسي حقيقه كل حاجه حواليه وعرفت قيمه كل حاجه وندمت علي كل لحظه ظلمت فيها نفسي أو ظلمت حد من اللي بأحبهم وبيحبوني اللي بتكتب دلوقتي مي بس بتاعه 2010 بس بمخ العشرين سنه اللي إشتغلت فيهم ونجحت وأخفقت بسبب ظروف وأوضاع إتفرضت عليه”.


واستكملت لتعبر عن احساسها بالرضا ايضًا “بس الحمد لله راضيه تمام الرضا علي كل إبتلاء وكل مشكله إتحطيت فيها لأن في الآخر ربنا سبحانه وتعالي كان بيحلهالي في الاخر عشان أقدر نعمه”.

 

حصرت “مي كساب” متاعب حياتها في ١١ سنة من عمرها قائله؛ “أنا عدي عليه ١١ سنه صعبين جدا يمكن القريبين مني عارفين أنا إستحملت إيه وواجهت إيه”

وعن حذفها لجزء كبير من صور ومنشورات على حسابها قالت؛ “أنا مسحت كل لحظه مش عاوزه أشوفها تاني عشان بتفكرني إني كنت مش أنا وسببت كل لحظه وكل عمل وكل صوره بتعبر عني وعن اللي جوايا وعن أكتر حاجات مأثره جوابا كفتانه وكإنسانه”.

واضافت “ومسحت كل صوري العائليه ولو إن دي مش أنا لحد ما أرجع أنا وأسجل لحظاتي الحلوه مع عيلتي الجميله أكبر نعمه من رب العالمين جوزي وأولادي وأهلي وأصحابي وزملائي رفاق الرحله الأوفياء الصادقين السند والضهر اللي خلاني أعرف أعدي ال ١١ سنه دول”.

وعن حكاية عقبال عوضك قائله؛ “بأعترف #عقبال_عوضك كان عوضي الفني والإنساني بعد صبر ١١ سنه”.

ووصفت ما كتبته بالفضفضه وقالت أيضًا، “حبيت أفضفض معاكم وأطلع اللي في قلبي عشان دي أنا بأحكي اللي جوايا عشان نيتي بتكون إن اللي مريت بيه يكون مفيد لغيري ويتعلم منه حاجه تأثر فيه وتغيره للأحسن”.

واستكملت “وبإذن الله العلي الكريم أنا هأرجع أنا وهأحارب وأقاوم كل روح شريره وكل طاقه سلبيه أثرت عليه في السنين اللي فاتت وربنا يقدرني وأكون إنسانه صالحه وفنانه صاحبه رساله وأكون خير في الدنيا بحبكم من قلبي وحقيقي حبكم ليه هوه الحياه”.

قد يعجبك ايضآ

التعليقات مغلقة.