نسرين طافش بثلاث اوجة بالسينما… وتكشف عن شخصيتها المهووسة بالأبراج

نسرين طافش بثلاث اوجة بالسينما… وتكشف عن شخصيتها المهووسة بالأبراج 

تقرير_أمجد زاهر 

الفنانة نسرين طافش تبوح بتفاصيل مشاركتها في فيلم السيستم مع أحمد الفيشاوي، وتعبر عن سعادتها بالحركة الفنية النشطة في السينما، وتذكر مشاريعها القادمة.

وتقول نسرين : أنا مبسوطة جدًا بالنشاط اللي بيحصل في السينما، واللي بيخلي الفنانين يختاروا بين أدوار كتيرة، وبيزود المتعة الفنية لينا، وبيفيد الجمهور اللي هيشوف أعمال مختلفة.

 

وتضيف : أنا حاليًا مركزة في السينما، وعندي 3 أفلام هتعرض قريب، والحلو في السينما إنها بتخلص بسرعة، وبتعرض بسرعة، والفنان بيعرف رأي الناس في شغله بسرعة، مش زي مسلسلات رمضان اللي بنبدأ نصورها قبل شهور من العرض.

نسرين طافش مهووسة بالأبراج

وعن فيلم السيستم، توضح : الفيلم كوميدي رومانسي، وأنا بلعب دور عائشة، وهي بتحب الأبراج، وطلقت زوجها عشان برجه، وبقت عندها عقدة من الرجالة، وهي شخصية ذكية وقوية وبتقول اللي في قلبها.

 

فيلم السيستم من بطولة أحمد الفيشاوي، طارق لطفي، نسرين طافش، بسنت شوقي، ميس حمدان، وأحمد فهيم، ومن تأليف أحمد مصطفى، إخراج أحمد البنداري، وإنتاج كريم الشربيني وإيهاب منير.

 فيلم جوازة توكسيك.. كوميديا اجتماعية مع ليلى علوي 

 

ومن ناحية أخرى، تشارك نسرين طافش في بطولة فيلم جوازة توكسيك مع ليلى علوي ، وهو فيلم كوميدي اجتماعي، يضم محمد أنور، تامر هجرس، وملك قورة، والعمل من تأليف لؤي السيد وإخراج محمود كريم.

وتقول نسرين عن دورها في الفيلم: أنا بلعب دور مها، وهي مهندسة معمارية، وبتتجوز بيومي فؤاد، وبتعيش معاه حياة توكسيك، وبتحاول تتخلص منه، وبتقابل ليلى علوي، وبتصاحبها في رحلة مجنونة.

فيلم أخي فوق الشجرة.. رومانسية كوميدية مع رامز جلال

 

وكان عُرض لـ نسرين في يناير الماضي فيلم أخي فوق الشجرة الذي شاركت في بطولته مع رامز جلال، وهو فيلم  كوميدي، يشارك به محمد ثروت، حمدي الميرغني، ويزو، وتارا عماد، وهو من تأليف لؤي السيد وإخراج محمود كريم.

 

 

 

 

قد يعجبك ايضآ
اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.